Petr Pexa - pepe - osobní stránky
|
Tématický plán předmětu KIN/GRA (UAT2U, UGRA)
- Bitmapová a vektorová grafika - základní pojmy
- Digitální fotografie, bitmapová grafika
- Digitální fotografie - základní pojmy (rozlišení, datová velikost, barevná hloubka)
- Nastavení fotoaparátu, fotografické techniky
- Přenos fotografií do PC, formáty souborů pro fotografie, komprese
- Corel PhotoPaint (Gimp) - úprava fotografií - převzorkování, úprava jasu, kontrastu a intenzity
- Úprava fotografií - oříznutí, druhy výřezů, nástroje Laso a Magnetická hůlka, přenos objektů mezi obrázky, koláž
- Úprava fotografií - rovnováha barev, režim barev, zaostření, 2D, 3D a speciální efekty
- Úprava fotografií - vrstvy, nástroje malba a klonování, export do JPG, TIFF
- Vektorová grafika
- Počítačová grafika, vytváření grafických útvarů, vrstvení
- Corel Draw (Inkscape) - kreslící nástroje, úpravy objektu, stín, přechod, výplň, obrys
- Řazení a seskupení objektů, 3D efekty, perspektiva, text na křivce
- Práce s textem, obálka, perspektiva, osvětlení, rovinná a prostorová úprava
- Import bitmapových objektů, export vektorové grafiky do bitmapové
Požadavky na zápočet
1. zápočtový projekt: sada cca 10 ks upravených fotografií v programu pro práci s bitmapovou grafikou, jedna fotografie retušovaná funkcí Klonování.
2. zápočtový projekt: sada 10 ks vizitek na stránce formátu A4 vytvořená v programu pro práci s vektorovou grafikou (3 různé grafické návrhy).
:: Výukové materiály
:: Základy grafiky - výukový kurz
:: Výukové materiály na moodle.pf.jcu.cz
:: Užitečný software pro grafiku a multimédia - V:\Pexa\Výuka GRA, TVZ\Software
:: Zpět na seznam Tématických plánů